Audit Techniques Guidelines

Assalamualaikum to all my readers,

First of all, aku minta maaf pasal lama giler tak updatekan blog aku ni. Tapi aku berazam mulai hari ini aku akan cuba sebaik mungkin untuk mengupdatekan blog aku ini at least seminggu sekali.

Memandangkan aku ni terlibat dalam industri audit, so artikel kali ini aku ingin berkongsi dengan pembaca lain yang kemungkinan terlibat dalam industri yang sama dengan aku. Aku harap artikle ingin sedikit sebanyak membantu mereka dalam menyelesaikan kes-kes audit mereka samada mereka dari LHDN, Kastam, BPR dan lain-lain.

Dalam menjalankan kerja-kerja pengauditan , adalah amat penting bagi kita cuba memahami jenis perniagaan yang kita auditi tersebut dengan jelas dan teliti. Jadi aku akan cuba memasukkan beberapa jenis industri/perniagaan supaya para pembaca akan dapat memahami industri/perniagaan tersebut dengan lebih jelas dan seterusnya dapat membantu menyelesaikan kes audit tersebut.

Walaubagaimanapun, teknik audit dalam industri tersebut adalah dipetik dari halaman web negara-negara lain dan bukannya di Malaysia, jadi akan ada perbezaan dengan industri tersebut di negara tersebut dengan industri di negara kita. Tetapi, at least ia akan memberi sedikit gambaran dalam membantu kita memahami industri/perniagaan tersebut.


Disebabkan blog nie tak boleh untuk attachkan file-file untuk tatapan korang, jadi, apa yang aku boleh buat ialah letakkan address website tersebut untuk korang downloadkan sendiri.

Alamat website tersebut ialah

http://www.irstaxattorney.com/Audit-Techniques-Guide/Audit_Techniques_Guide.html


Diharap ianya membantu anda semua.

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP